Extremalne odchudzanie i jego skutki

Wpisy

  • czwartek, 10 sierpnia 2017
    • Motywacja!

      ciastko

      Ostatnio wpadł mi w oko ten cytat. Genialny! Jest mnóstwo drobnych rzeczy, które utrudniają nam osiągnięcie naszych życiowych celów.

      Czasami to właśnie słodycze, czasami lenistwo, czasami zwykła ignorancja.

      Pamiętajcie, że to właśnie te małe kwestie składają się na dużą całość i mają decydujące znaczenie.

       

      To jak - wybieracie ciasto czy ciało??? :)

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      pscottie150
      Czas publikacji:
      czwartek, 10 sierpnia 2017 13:31
  • poniedziałek, 19 czerwca 2017
    • Błonnik - naturalny składnik żywności, ktory wspomaga odchudzanie

      Ostatnio sporo czytam na temat zdrowego odżywiania. Chciałabym odżywiać się i chudnąć świadomie. Wiedzieć, po co zmieniam niektóre rzeczy w diecie. Jaki ma to sens i  dlaczego przynosi efekty.

      I tak, przeglądając artykuły na temat zdrowej diety, znalazłam sporo wzmianek o błonniku. Mam wrażenie, że każdy, kto choć raz się odchudzał, słyszał o tej substancji, ale gdyby trzeba było powiedzieć coś więcej na jej temat, byłoby trudno. A naprawdę jest o czym mówić! Byłam bardzo zdziwiona, jak bardzo istotny dla naszego zdrowia jest błonnik.

      Jakie ma właściwości?

      • w ustach nasila produkcję śliny, a przez to ułatwia gryzienie i trawienie
      • w żołądku pęcznieje, przez co zwiększa swoją objętość i wywołuje uczucie sytości. To właśnie z tego względu polecany jest podczas odchudzania
      • w jelitach działa niczym szczotka, która wymiata zalegające w nich masy pokarmowe. Dzięki temu błonnik skutecznie zwalcza zaparcia
      • daje ulgę przy hemoroidach
      • obniża stężenie cholesterolu, przez co jest zalecany osobom z miażdżycą
      • obniża stężenie glukozy we krwi, dlatego powinni pamiętać o nim cukrzycy
      • działa oczyszczająco - wiąże toksyny i metale ciężki, a następnie usuwa je z organizmu.

      Prawda, że sporo? A to jeszcze nie wszystko! Właściwości jest jeszcze więcej.

      Zwracacie uwagę na zawartość błonnika w diecie? Ja już tak :)

       

       

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      pscottie150
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 19 czerwca 2017 11:56
  • środa, 19 kwietnia 2017
    • Sprawdzone sposoby na mały głód :)

      Hej!

      Chyba każdemu zdarzają się sytuacje, kiedy posiłki zaplanowane w diecie okazuję się niewystarczające. Dobrze zaplanowany jadłospis powinien dawać uczucie sytości, ale czasami czy to pod wpływem stresu czy wysiłku, okazuje się, że dopada nas mały głód. Mnie zdarza się to dość rzadko i potrafię sobie z tym radzić. Kiedyś było dużo gorzej... Mały głód przeradzał się w duży głód, a to kończyło się.... drożdżówką, batonikiem, pączkiem czy frytkami. Dzisiaj już wiem, że takie sytuacje miały tragiczny wpływ na mój bilans energetyczny i utrudniały odchudzanie.

      Jak sobie teraz radzę z "małym głodem"? Przede wszystkim starałam mu się zapobiegać. Jem częściej małe porcje, przez co żołądek cały czas pracuję. Do tego dużo piję. Zawsze mam przy sobie butelkę wody mineralnej. Staram się również, aby posiłki zawierały dużo błonnika pokarmowego. To składnik żywności, który powoduje, że uczucie sytości po posiłku trwa dużej. Znajduje się głównie w pełnoziarnistych produktach zbożowych, warzywach i owocach.

      Jeżeli wszystkie te rzeczy nie pomagają (niestety czasami tak jest), sięgam po coś co nasyci, a jednocześnie nie jest bombą kaloryczną. Zazwyczaj jest to jogurt naturalny lub maślanka. Świetnie sprawdza się także banan, jabłko, gruszka, pomarańcza, kapusta kiszona, ogórki kiszone, szybka sałatka z pomidorów i ogórków czy po prostu dietetyczna kanapka. Dzięki takim przekąską wiem, że sobie nie zaszkodziłam, a uczucie głodu mija bądź staje się znacznie słabsze. 

      A wy? Jak sobie radzicie w takich sytuacjach?

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      pscottie150
      Czas publikacji:
      środa, 19 kwietnia 2017 14:56
  • piątek, 13 czerwca 2014
  • poniedziałek, 26 maja 2014
  • piątek, 09 maja 2014
  • czwartek, 27 lutego 2014
  • poniedziałek, 20 stycznia 2014
  • piątek, 17 stycznia 2014
  • wtorek, 03 grudnia 2013